Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

Påloggingsproblemer: hva gjør jeg?

Påloggingsproblemer kan ha mange årsaker, og vi anbefaler derfor at man først forsøker følgende:

  1. Dersom du prøvde å åpne HP Link gjennom EPJ, forsøk å åpne HP Link som frittstående løsning. Det gjør du ved å gå inn på nettsiden www.hplink.no (den siden du er inne på nå) og klikk på «Logg inn» midt på menylinjen øverst.
  2. Dersom dette ikke løser problemet: Prøv en annen nettleser. Dersom første påloggingsforsøk var i Chrome, åpne www.hplink.no i Edge, og klikk på «Logg inn» på menyen øverst. Eller omvendt, dersom første forsøk var i Edge, prøv Chrome.
  3. Velg en annen elektronisk ID ved pålogging. Dersom du pleier å bruke Smartkort eller Commfides, prøv ID-porten.

Merk at nettleseren kan «huske» feil ved pålogging, så det er viktig å lukke alle vinduer av nettleseren mellom påloggingsforsøkene, eller bruke annen nettleser.

Feil som «huskes» fra tidligere pålogging kan for eksempel se slik ut: 

Feilmelding HP LInk

Foto: St. Olavs hospital

Vi ønsker å varsles raskt om problemer knyttet til pålogging. Ta gjerne skjermdump og send denne og en beskrivelse til post.hplink@helse-midt.no og/eller ring 481 57 680 eller din primærkontakt (se «Om oss»).

Sist oppdatert 27.06.2025