Påloggingsproblemer: hva gjør jeg?
Påloggingsproblemer kan ha mange årsaker, og vi anbefaler derfor at man først forsøker følgende:
- Dersom du prøvde å åpne HP Link gjennom EPJ, forsøk å åpne HP Link som frittstående løsning. Det gjør du ved å gå inn på nettsiden www.hplink.no (den siden du er inne på nå) og klikk på «Logg inn» midt på menylinjen øverst.
- Dersom dette ikke løser problemet: Prøv en annen nettleser. Dersom første påloggingsforsøk var i Chrome, åpne www.hplink.no i Edge, og klikk på «Logg inn» på menyen øverst. Eller omvendt, dersom første forsøk var i Edge, prøv Chrome.
- Velg en annen elektronisk ID ved pålogging. Dersom du pleier å bruke Smartkort eller Commfides, prøv ID-porten.
Merk at nettleseren kan «huske» feil ved pålogging, så det er viktig å lukke alle vinduer av nettleseren mellom påloggingsforsøkene, eller bruke annen nettleser.
Feil som «huskes» fra tidligere pålogging kan for eksempel se slik ut:

Foto: St. Olavs hospital
Vi ønsker å varsles raskt om problemer knyttet til pålogging. Ta gjerne skjermdump og send denne og en beskrivelse til post.hplink@helse-midt.no og/eller ring 481 57 680 eller din primærkontakt (se «Om oss»).
Sist oppdatert 27.06.2025